Hem / Övningar / Veckans övning: Atomic Push-Up
Veckans övning: Atomic Push-Up

Veckans övning: Atomic Push-Up

Inspirerad av Jessica Clarén har jag nu tänkt att börja visa mina favoritövningar som gif-bilder. Hade du hellre sett en video? Kommentera gärna nedan. Den första övningen ut är Atomic Push-Up i TRX.

Den här övningen är för dig som inte längre blir utmanad av att göra vanliga armhävningar, när du sätter fötterna i TRX och dessutom lägger till en crunch (du kan förstås börja med att ”bara” göra armhävningar) gör instabiliteten att det blir en riktig mördarövning för bål, bröst, axlar och baksida armar.

Att tänka på när du gör Anatomic Push-Ups i TRX
Ställ in TRX-bandet (eller liknande band) med handtagen i höjd med dina knän och sätt i fötterna. Tänk på att gå djupt ner (max en knytnäve mellan bröstet och golvet) och att undvika att svanka.

När du bemästrar den här övningen kan du ju alltid gå vidare till Super Atomic Push-Ups (då du använder två TRX-band). Challenge accepted.

Om Johanna Båth

Lever efter mottot "Eat Clean, Train Dirty" och brinner för styrketräning och vegetarisk matlagning, jag tycker även att det är kul med smarta prylar och är hooked på meditation. Jag är exklusiv svensk återförsäljare av varumärket Fashletics® som erbjuder ursnygga smycken för dig som älskar träning och jobbar som marknadskommunikatör på på bad- och friskvårdskedjan Medley. Läs mer om mig här »

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

Scrolla till överst på sidan