Hem / Träning / Tävling! Vinn träningsdagbok (avslutad)
Tävling! Vinn träningsdagbok (avslutad)

Tävling! Vinn träningsdagbok (avslutad)

Dags för årets första tävling! I potten finns en träningsdagbok från Fitnessguru. Boken är i A5-format, den är laminerad och har 200 sidor. Allt du behöver göra för att delta är att berätta om vad ditt nästa träningsmål är.

En träningsdagbok är ett bra verktyg för att kunna reflektera över sin träning, hålla reda på sin utveckling och arbeta mot sina mål. Jag är nyfiken på vad du har för mål med din träning, alltså vad som är ditt fokus i din träning just nu. Det kan vara både lång- och kortsiktiga mål. Jag lottar ut träningsdagboken bland de personer som kommenterar. Tävlingen avslutas den 21/1 2014.

Tack till er som deltog i tävlingen! Vinnaren som slumpats fram är Jessica, du kommer att bli kontaktad via e-post. Lycka till till er alla med era mål, det har varit riktigt kul att läsa om dem.

Om Johanna Båth

Lever efter mottot "Eat Clean, Train Dirty" och brinner för styrketräning och vegetarisk matlagning, jag tycker även att det är kul med smarta prylar och är hooked på meditation. Jag är exklusiv svensk återförsäljare av varumärket Fashletics® som erbjuder ursnygga smycken för dig som älskar träning och jobbar som marknadskommunikatör på på bad- och friskvårdskedjan Medley. Läs mer om mig här »

34 Kommentarer

  1. Mitt nästa träningsmål är att bli starkare i förhållande till min egna kroppsvikt. Jag klarade för några månader sen min första strikta pullup och ska innan midsommar klara av 5 strikta i rad. Något annat som ingår i mitt mål är att bli mer rörlig och smidig vilket jag kommer uppnå genom yoga och mobilitetsövningar. Mha en träningsdagbok skulle det bli enkelt att dokumentera mina framsteg!

    • Grymt att du fixat din första pull-up Ellinor! Den första är alltid tuffast, jag tror att det är för att det är någon slags mental tröskel. Du kommer lätt ta dig till 5 strikta, förmodligen fler om du ligger i. Stort lycka till med allt!

  2. Jag har lite blandat. Dels jobbar jag med min coach för att kunna äta mer utan att gå upp i vikt, jag har genom åren gjort påverkan på min ämnesomsättning och nu försöker vi råda bot på det med tung styrketräning och långsamt öka hur mycket jag kan äta. Jag vill även bli bättre på chins och armhävningar och senare i vår hur snabbt jag kan springa 5 km:) En rosa fin träningsdagbok vore härlig för att dokumentera mina framsteg:)

    • Kul att du har hittat styrketräningen! Det låter som att motivationen finns där, stort lycka till med allt Lotta!

  3. Mitt mål är att bli starkare och äta mer hälsosamt, men framförallt att förbättra min kondition. Jag har alltid haft dålig kondition och tycker att det är väldigt jobbigt att springa, så mitt mål är att bygga upp konditionen!

    • Det låter som ett vettigt mål Rebecka! Kom ihåg att löpning inte är den enda vägen till en bra kondition. Du kan till exempel köra högintensiv träning om du känner att löpning inte passar dig. Lycka till!

  4. Mitt träningsmål 2014 är att gå upp de kilona jag har tappat efter en lång tids överträning samt ortorexi. Efter att ha pushat min kropp till att gå ner 10 kilo utan att ens vara i närheten av övervikt innan har jag nu en lång och tuff resa framför mig. Men jag har givit med den på att jag ska fixa det! Jag ska lyssna på min kropp, lägga in styrkepass för att återuppbygga mina muskler, vila samt ge kroppen vad den behöver- massa bra näring för både kropp och själ!

  5. Jag har under åren tampats med dåligt självförtroende, självkänsla osv och nu håller jag, md hjälp av träningsvideos och konditionsträning på att bygga upp min drömkropp, en vältränad och fin kropp, samtidigt som jag bygger upp mitt självförtroende och dyl.
    Det skulle med andra ord vara helt perfekt med en träningsdagbok där jag kan skriva in veckomått, kost och dagens träningspass. Nu är det bara att hålla tummarna! 🙂

    • Jag blir så glad av att höra att du jobbar med insidan i samma utsträckning som utsidan, utan en balanserad insida spelar en snygg utsida inte så stor roll. Kör järnet Eira, du kommer att lyckas!

  6. Började träna i höstas men såg inte så mycket resultat. Årets mål är att verkligen ta träningen på allvar och prioritera! Nu ska musklerna fram och gymmet kommer vara mitt andra hem!!

    • Träningen behöver prioriteras för att man ska få resultat, men glöm inte att det är när du vilar som musklerna byggs så det gäller att hitta en balans. Kör järnet Linnea!

  7. Mitt mål 2014 är att hålla igång min träning/kost under graviditeten (vilket är svårt) och efter graviditeten komma tillbaka till min vanliga form och börja träna inför athletic Fitness 2015

    • Kan tänka mig att det är svårt att träna och äta som vanligt när man har en bebis i magen som rör om med hormoner, tar energi och så. Man får göra det man kan helt enkelt, skippa hetsen och njut av den här tiden är mitt råd. Lycka till Heidi!

  8. Mitt nästa träningsmål är att bli bra i kroppen igen efter en lång tids träningsuppehåll pga av rehab av fot och axel. (åkte på en rejäl stukning samt överansträngning i hälsenan och muskelinflamation i axeln som gjorde att jag ej kunde klä på mig själv ordentligt).
    Sakta men säkert har jag påbörjat mitt mål att bli bättre och starkare i kroppen.

    • Jag vet hur det är att behöva ha hänsyn till skador… It sucks! Men skönt att höra att det går i rätt riktning. Lycka till Jennifer!

  9. Hej!
    Jag är en tjej på 15 år som har som mål att efter en lång tid med kryckor efter min korsbandsskada bygga upp kroppen igen, få tillbaka spänsten och styrkan i benen så att jag äntligen kan få spela handboll igen.
    Jag har precis operarat mig och får snart börja träna smått, denna träningsbdagbok vore helt, helt perfekt. Jag skulle kunna skriva vart jag ligger nu och se den förhoppningsvis enorma utvecklingen och sedan nöjt titta tillbaka om ett år. Jag hoppas verkligen komma tillbaka till sporten jag älskar så fort som möjligt 🙂
    Tack för en jätteinspirerande blogg!

    • Det låter tufft med operationen Hanna, skönt att höra att du snart är på benen igen. Stort lycka till med träningen!

  10. Jag och min sambo har gemensamt börjat blogga vid årsskiftet. Vår blogg handlar om det vi stöter på under vägen mot våra individuellt uppsatta mål, där vi har första måldatum efter första kvartalet. Vi har även tagit en bild på oss själva från dag ett som vi ska publicera i maj. Ett av mina mål var att minska i vikt och omfång, vilket då skulle visa sig i maj…men nu har jag fått veta att jag troligtvis kommer att öka i både vikt och omfång, yippie! Så jag skulle verkligen ha användning för en riktig träningsdagbok där jag kan följa min träning, kost och utveckling mot en så hälsosam och stark kropp som möjligt – inte bara för min egen skull 😉 Just nu skriver jag i en vanlig anteckningsbok så jag har ändå koll på läget. Kul att följa din blogg förresten, mkt bra tips! //Emma

    • Vad roligt att ni har börjat blogga tillsammans, posta gärna adressen till er blogg här :). Kul att du gillar min blogg, jag hoppas kunna vara med och inspirera er under året. Tummen upp till dig och din sambo!

      • Hej!
        Du hittar våra gemensamma inlägg under ”Kom i form med Emma och Lars” Här kommer länken: http://www.pugno.net
        Kul att du är nyfiken. Bloggen känns fortfarande som den är i ett uppstartsläge men vi har ambitionen att lägga upp fyra inlägg i veckan.

        //Emma

        • Snyggt tema ni använder! Kul att ni tar med informativa inlägg också, jag gillar inlägget om hur man kokar grönsaker. Lycka till med bloggen :).

  11. Mitt mål med träning är att bygga muskler och därför har jag börjat köra mer styrka ute på gymmet. Men det är svårt att hålla reda på vad det var för vikt en hade sist på en viss övning eller maskin och då skulle det passa perfekt med denna träningsbok från fitnessguru. Snygg, smidig och enkel 🙂

  12. För första gången så är mina mål tydliga och jätteinspirerande för mig själv. Innan har jag mest satt lite lösa mål som gå ner några kilo, känna mig starkare, ha bättre träningsrutin. Men för tre månader sen började jag med poledance och föll för det pladask. Så träningsmålen kommer så enkelt nu: Jobba mot spagat och split, kunna klättra uppför stången med bara min överkroppsstyrka och så en lång lista på snurrar och tricks jag vill kunna bemästra. Jag har aldrig känt mig så motiverad som jag gör nu. Det stämmer verkligen det som sägs att man ska hitta en träningsform som man verkligen brinner för!

  13. Mitt mål för träningsåret 2014 är att fortsätta på den väg jag börjat. Under året som varit fick jag upp ögonen för bland annat ”clean eating” och märkte hur mycket bättre jag mår av det. I kombination med det så ska jag även börja träna utomhus mer. Jag hamnar annars väldigt lätt i gymmet och glömmer lätt bort vad naturen har att erbjuda. Så fort snön lättar så ska jag köra intervallträning utomhus, andas in den friska luften och fortsätta med en positiv mindsetting. 2014 ska bli mitt år, då jag utvecklas fysiskt men framförallt psykiskt. Jag ska bli starkare!

    • Vad roligt att du har hittat clean eating, jag har kört enligt den filosofin i flera år nu och har aldrig mått bättre eller varit mindre fixerad av mat. Det är också kul att du tar upp positiv mindsetting som faktor för att lyckas, det är lätt att glömma den mentala biten. Ha ett grymt 2014 Malin!

  14. Mitt träningsmål för det här året är att göra min tävlingsdebut i längdhopp. Jag spelade basket på hög nivå i ”yngre” år och tvingades sluta pga skador. Nu efter flera års kamp mot min egen kropp samt att ha sadlat om till en helt ny idrott där jag tvingats bestiga hundratals små berg tekniskt och fysisk är jag äntligen hel och redo. Nu vill jag fortsätta att sträva mot mitt långsiktiga mål, en SM finalomgång, genom hård träning och flera delmål på vägen. Jag ska fortsätta bestiga små berg för att vara i mitt livs form var eviga dag!

    • Vad kul att du väljer att satsa på en idrott, jag tycker att det är grymt att du har valt att lägga upp delmål och inte sätta sikte på det stora målet på en gång. Jag tror på dig, kör järnet!

  15. Mitt mål är att göra chins! Det är verkligen något som jag velat kunna göra länge och suktat över att jag inte kan när jag ser andra på gymmet gör det.. Tycker övningen verkar så grym! För att få drömmen sann så håller jag nu mycket på med att träna upp armarna med korta reps och tunga vikter. Denna bok skulle vara perfekt för att dokumentera mina framsteg till målet! Peppande,motiverande och kul vore det att få använda denna! Kram 🙂

    • Kul att du har valt chins som mål :). Det var mitt mål förra hösten och jag gick från att göra noll till fem genom att: 1) Bygga upp styrka med tunga rodd och latsdrag, 2) använda gummiband för att avbelasta och 3) negativa och isometriska repetitioner. Kör hårt!

  16. Mitt träningsfokus just nu är att komma igång igen efter förkylning + jul/nyårsledighet vilket har inneburit att sist jag tränade regelbundet var i början av december. Idag påbörjade jag 12 v PT Online träning som just nu ger mig väldigt mycket motivation att gå till gymmet samt att sköta min kost. Jag hoppas att om 12 v vara mer än grymt nöjd med både mig själv och min kropp! Jag är nöjd idag med hur jag ser ut, men önskar att lite mera muskler kunde få vara synliga. Dessa 12 v skall även vara grunden till hur resten av året ser ut, jag har anmält mig till ett halvmarathon i augusti som jag planerar att genomföra på under 2 h.

    Jag har bestämt att år 2014 skall vara MITT år, jag tänker fokusera på det jag tycker är roligt (träning, vänner, äta gott m.m) och njuta av livet men samtidigt komma i ”mitt livs form”.

    • Kul med PT online träning, jag körde det förra hösten och det är bland det bästa jag har gjort. Jag lärde mig massor, jag tränar helt annorlunda efter den perioden och det var så motiverande att behöva rapportera till någon. Stort lycka till Emma!

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

Scrolla till överst på sidan