Du är här: Hem / Hälsa / Tävling! Vinn träningsbok
Tävling! Vinn träningsbok

Tävling! Vinn träningsbok

Har du svårt att komma igång eller för den delen hålla igång med träningen? Boken Träna dig 10 år yngre av Shirin Djavidi ger dig tips, råd och framför allt inspiration till din träning.

shirin tranadig10aryngre Tävling! Vinn träningsbokAllt du behöver göra för att delta i utlottningen av boken är att kommentera det här inlägget och berätta vad som är det största hindret för dig att komma igång eller hålla igång med din träning. Det kan vara till exempel tid, pengar, motivationsbrist eller något helt annat. En vinnare som dras slumpmässigt bland svaren vinner ett exemplar av boken (Värde cirka 168 kronor). Tävlingen pågår till och med 2/5 2012.

Tävlingen är avslutad! Vinnaren är Sarah. Tack alla ni andra för att ni delade med er av vad som hindrar er från att hålla igång med träningen.

Läs gärna mer om Shirin Djavidi och boken här »

Bild: Andreas Lundström (lånad från Shapebyshirin.se)

Om Johanna Båth

Sport Management-student som lever efter mottot "Eat Clean, Train Dirty" och brinner för styrketräning och vegetarisk matlagning, jag tycker även att det är kul med smarta prylar och är hooked på meditation. Jag är exklusiv svensk återförsäljare av varumärket Fashletics® som erbjuder ursnygga smycken för dig som älskar träning och jobbar som Social Media Manager på på bad- och friskvårdskedjan Medley. Läs mer om mig här »

8 Kommentarer

  1. Jag har alltid varit duktig på att träna, men mitt stora hinder är kosten.. oavsett hur och vad jag äter så blir jag alltid sötsugen. Jag har länge varit en godisråtta men försöker bittert bli av med mitt sötsug – för det är mitt småätande som hindrar mig från resultat..

  2. Mitt största fälla är sommaren, jag kommer aldrig iväg till gymmet då, jag vill träna och gärna ute men händer att jag hänger i parken/stranden istället för en löprunda. Och då tappar jag motivationen och får svårt att komma igång.

    (Denna sommar ska det dock bli ändring när jag nu börjat gilla löpning mer men skulle gärna vilja ha mer tips på utomhusträning – artikel om det J? =D )

  3. Har börjat träna de senaste 6 månaderna. Har även börjat äta rätt. Detta har gett ett resultat på en viktminskning på ca 60 kg. Jag har även minskat min km tid från ca 14 min till 6:36 min. Detta är bra men nu kommer sommaren…… Då behöver man kanske lite hjälp med motivationen.

  4. Jag vill gärna vara med.
    För mig sitter det i rädsla att börja träna igen. Förra året hade jag en rejäl satsning inför lidingöloppet och var riktigt igång och supermotiverad. Jag drabbades då av en hjärtmuskelinflammation till följd av att jag troligtvis tränat med ett virus i kroppen och jag blev sjukskriven och fick totalt träningsförbud under en månad.
    Jag har sedan dess blivit godkänd av läkare att börja träna igen men har inte vågat då jag är rädd att jag ska få tillbaka inflammationen. Det är detta som håller mig tillbaka och trots att jag vet att det inte är någon fara är endast promenader och försiktiga joggingturer vad jag vågat mig på.

  5. Bosse Johansson

    Det största hindret för mig att komma igång med träningen är motivationsbrist.

  6. Jag har äntligen kommit igång med träning och nyttig mat. Min största trilla dit grej är att jag tycker det är så svårt att säga ifrån. När folk bjuder på fika, när man ska ses på stan och göra något. Då äter man något snabbt som man inte tänkt sig och sen blir jag så arg på mig själv att jag tänker, ”äh, jag har ändå sabbat idag, kan sabba lite till” och så spårar det ur….Behöver mer karaktär och att sluta tänka att ett litet misstag är hela världen….Mer positivitet!

  7. I januari började jag träna kontinuerligt 4-5 dagar i veckan. I början var det största hindret att hitta en rutin kring träning och kost som var anpassad till min vardag. Nu är det största hindret för mig att få variation i träningen så att jag kan fortsätta att utvecklas och att samtidigt ha roligt när man tränar. Det är lätt att bli för bekväm och köra samma runda eller samma pass i flera veckor.

  8. Förnyelse! Inspiration! Kickar! Jag behöver alla tre till mina PTkunder, mina MammaBootCampklasser och mig själv! Låt mig ta del av Shirins bok för nya friska tag.

Lämna en kommentar

Din e-postadress kommer inte att publiceras.

Följande HTML-taggar och attribut är tillåtna: <a href="" title=""> <abbr title=""> <acronym title=""> <b> <blockquote cite=""> <cite> <code> <del datetime=""> <em> <i> <q cite=""> <strike> <strong>

Scrolla till överst på sidan